Monday, February 8, 2010

sem baru semangat baru..


library university..


Tajuk sahaja sudah buat saya sendiri lucu..

Sem baru semangat baru?

insyaAllah..Semoga saya benar istiqamah.
Teringat ayat alQur'an yang dikongsi kakak sewaktu awal saya tiba di bumi Urdun ini,

"Katakanlah sesungguhnya karunia itu di tangan Allah, Dia memberinya kepada siapa yang Dia kehendaki..Allah Maha Luas dan Maha Mengetahui.."3:73

Sungguh. Itu benar-benar saya rasa.

Sekadar berkongsi. Untuk semua madah bagi sem ini, kelas yang saya masuki dipenuhi pelajar-pelajar melayu.. (purata-10/50 dalam satu-satu kelas) Sejujurnya agar tidak seronok kerana normalnya, saya akan mendengar banyak bahasa melayu yang dibualkan..Dan saya sendiri akan bertutur dalam bahasa melayu..(",)

Jadi, saya sendiri harus kuat..Kuat untuk meg'fluent'kan arabic tongue seperti yang tercatat dalam mission statements 2010 saya..hee..

Doakan saya teman..

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.