Tuesday, November 24, 2009

Salam 'Eid 'Adha..

Alhamdulillah..Tadi petang, saya sudah selesai menjawab kertas peperiksaan Qawaid fi Usul fiqh. Hehe..Dan saya mungkin orang terakhir keluar. Tidak mengapa Albab ada bersama..(",)

Saya memang tidak gemar keluar awal dalam sesuatu peperiksaan, lebih senang duduk sambil membelek kertas kerana berdasarkan pengalaman, sering kali saat-saat akhir ilham datang atau kita terperasan kesalahan besar yang telah ditulis melainkan kertas subjek yang saya benar-benar yakin. Sebagai contoh tadi, saya siap awal (baca: awal bagi saya..) dan ketika minit-minit terakhir baru saya perasan saya telah meng'i'rab satu kalimah dengan i'rab yang betul-betul berbeza..Alhamdulillah, lekas-lekas saya padam dan diganti dengan i'rab yang sebenar..

Cuma ada satu soalan yang saya tidak pasti..Ada sesiapa yang sudi membantu? .. I'rab untuk kalimah 'lanyassajjananna' (oh, apakah yang saya tulis ni?)

Dan ketika tinggal kami bertiga (saya, Albab dan seorang pelajar wanita), Dr. Asyraf asyik menyebut "Ya banaat..ya banaat" sambil tersenyum. Saya sengih kembali.

Alhamdulillah..dan kata Dr. keputusan akan diberitahu selepas cuti raya. Huu..gerun..

Oh ya, saya ada satu berita menarik yang ingin dikongsi. Sila jangan cemburu.(",). Semalam, kami menyaksikan persembahan Rabbani di Dewan alKhindi, Universiti Yarmouk. Awalnya saya tidak berminat kerana keesokan tersebut adalah peperiksaan qawaid (hari ini) dan saya juga bukanlah penggemar Rabbani tetapi memandangkan malam sebelum itu saya termimpikan Malaysia. (",) Saya mimpi saya pulang ke rumah dan menjamah makan malam bersama keluarga..(huuu......). Justeru, petang itu, saya adalah orang yang paling bersemangat.


pengacara majlis yang fasih berbahasa arab..


Rabbani..tidak pernah terbayang oleh saya untuk menyaksikan konsert mereka

Semenjak pukul 3 hingga 4.30 petang itu, kami merasakan suasana Malaysia. Sungguh. Saya rindukannya!

Doakan saya teman..Semoga istiqamah di sini. Dan semoga saya sentiasa sedar bahawa saya ada tugas berat sepulangnya saya ke Malaysia nanti..

(Albab sudah pulang ke Palestin jam 5 petang tadi..)

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.