Tuesday, October 6, 2009

bingkisan cinta dari bonda..

Semalam saya menangis sungguh-sungguh. Selesai berdoa, saya letakkan kepala di hamparan sejadah, dan saya bisik perlahan,"Ya Allah, izinkan aku melabuhkan kepalaku di pangkuanMu.."
Saya mengongoi bak si kecil yang lemah dan tidak berdaya. Terasa Allah membelai dan memujuk. Sungguh. Hanya Allah yang saya ada..

Esak tangis menenggelamkan saya dalam lena. Saat terjaga saya rasa lapang. Sungguh-sungguh lapang. Dan saya perasan di kaca mobile, tertera nama bonda mengirimkan bingkisan..

"Askm, apa khabar orang Jordan, semoga hati terikat dengan Rabbnya..
Bergantung harap hanya kepadaNya satu-satunya. Dialah Allah yang memiliki asma'-asma' yang agung..Mohonlah anakku kepadaNya dengan merendahkan diri diiringi rasa penuh cinta serta mengagungkanNya nescaya hatimu akan bahagia dan tenang tenteram merasai nikmat hidup dalam naungan rahmat dan pemeliharaanNya, merasa selamat kerana yakin tiada sesuatu dapat mengalahkan jika berada di bawah lindunganNya..Itulah yang dikatakan HDA (hubungan dengan Allah) itu indah bagi yang benar-benar merasainya...mak dah poskan barang-barang Nurul Hasna', tak banyak dapat masuk sebab dah cukup kg. Mak dan abang bair mula puasa hari ni, insyaAllah mak akan doa untuk kita sekeluarga.. banyak-banyak bersabar, berdoa dan teruskan usaha tanpa henti.. daripada mak yang meredhaimu insyaAllah.."
Air mata ini tumpah lagi. Seakan jawapan dari Allah melalui bingkisan cinta bonda.. Sungguh. Mengapakah diri ini masih tidak mahu menyerahkan sepenuh jiwanya kepada Allah? Bukankah Allah itu penuh dengan sifat cinta dan kasih buat hamba-hambaNya?
Sekali kita melangkah, berlari Allah mendakap kita. Itu janjiNya yang pasti...
Oh ya, doakan saya ya kerana petang ini, saya akan mengikuti kembali kelas qawa'id fi usul fiqh yang saya ceritakan semalam..Semoga Allah mengurniakan kefahaman kepada saya, insyaAllah..

1 comment:

  1. baca entry maryam tersentuh.baca entry adiknya pun tersentuh juga..

    semoga Allah memberi kekuatan buat kalian berdua menulis untuk menyentuh hati2 insan yg membaca..

    salam ukhwah dari bumi permaisuri :)

    ReplyDelete

mohon pandangan.