Thursday, August 27, 2009

packing...packing..

Minggu ini saya sudah mula mengemas barang-barang yang akan saya bawa ke Jordan.. huhu bukan tidak sabar untuk meninggalkan bumi Malaysia tetapi kerana saya khuatir nanti kalut di kemudian hari.


my really big luggage and lappy bag


my hand luggage


actually, rumah saya tidak ada penimbang berat badan..
so kena la pakai ini..huhu

Perasaan saya bercampur baur setiap kali tangan menyusun barang di dalam bagasi-bagasi ini.. Terbit rasa sayu, rasa gembira, rasa sedih, rasa takut, rasa tak sabar-sabar, rasa bimbang dan macam-macam..

Kadang-kadang, rasa macam tak percaya pula yang saya akan meninggalkan keluarga dan sahabat-sahabat di sini.. Sungguh. Hati ini rasa pedih.

Pagi tadi, ketika saya sedang menyusun list peralatan yang sudah lengkap, sahabat baik saya yang tersayang, Nurul Izza Binti Md Kamil menghantar pesanan ringkas yang cukup membuatkan saya ingin menangis..

"Seorang teman bila berjauhan, dia akan menangis kerana rindu.. Dan apabila dekat, dia akan menangis kerana takut berpisah. Jika hari ini insyaAllah datang, jangan biar ia berlalu pergi, jika esok ia bertandang, jangan harap ia kembali lagi. Sesungguhnya yang indah itu PERTEMUAN, yang manis itu KEMESRAAN, yang pahit itu PERPISAHAN, yang tinggal hanyalah KENANGAN..mana mungkin dapat lupakan sahabat yang setia dalam perjuangan. Sesungguhnya RINDUKU ini tidak dapat diungkap melalui kata-kata.. hanya DOA yang mampu ku kirim buat sahabat tercinta! Salam perjuangan. Moga dalam redha Allah selalu..."

Allah..saya rindukan kalian, sahabat... Insan-insan penting yang telah mencorak kenangan semalam saya.. Insan-insan yang telah bersama saya dalam susah dan senang.. Insan-insan yang bersama saya dalam membina imaginasi esok.. Sungguh. Moga Allah mempertemukan kita lagi dalam kemanisan Iman dan Islam..insyaAllah..

Doakan saya ya..




3 comments:

  1. May ALLAH loves you, sis..!
    Send my regards to Mak Cik Pah and Thalhah =)

    ReplyDelete
  2. awalnya berkemas..
    moga Allah permudah nti..

    ReplyDelete
  3. jgn lupa granny kat malaysia...

    ReplyDelete

mohon pandangan.