Friday, August 28, 2009

Kenapa perlu pergi jauh?


Kenapa saya berhajat benar untuk pergi jauh?

Bukan tidak ada IPT-IPT yang bagus di sini.. Bukan tidak ada suasana yang baik di sini..

Sungguh. Mengapa ya?

Lebih-lebih lagi, bukan sedikit rasa takut yang muncul dalam hati.. bukan tidak wujud rasa risau dengan penerimaan budaya sana..Sungguh. Saya gusar sebenarnya.

Tetapi, kenapa ya saya sungguh nekad untuk pergi jua?

Sejujurnya, saya ingin belajar menghargai dan menjadi hamba Allah yang lebih bersyukur..

Ya. Saya ingin belajar untuk menghargai kehadiran insan-insan yang selama ini menjadi tulang belakang dalam kehidupan saya..Saya ingin benar-benar belajar untuk menghargai mereka.. Menghargai setiap apa yang telah mereka corakkan sepanjang umur saya membesar ini.. Sungguh. Menghargai pemilik rumah kecil saya dulu. Pemilik tubuh yang telah perit mengeluarkan saya untuk melihat besarnya dunia ini. Menghargai manusia-manusia yang membesar bersama-sama saya. Bersama bermain, bersama belajar, bersama bergaduh dan bersama lena bergelimpangan di atas tilam..

Sungguh. Saya mahu lebih menghargai mereka…

Doakan saya ya..

3 comments:

  1. i know u'll miss me..ngeh3..
    selamat tinggal kawan..huu~
    kelas khassah jgn lupa masok naa..my kain dok kat hang satgi melayang pi jordan ssama...new step??aina??tak taw laa..ramai jer owg pakai nick name asrar..tp xtw laa kot2 aina..tanya dia tgk...huu~doakan insan yg bernama aisyah@tisya ni yer agar terus istiqamah dlm landasannya...rasa lemah sgt...doakan juga moga ditetapkan hati dlm...u know what laa kan...sshhhh...secret jge ea..hihhi....pape pon..uhibbukifillahi wal laa tansaani fii du'aaki...

    ReplyDelete
  2. Saya ikut bangga ketika ada seseorang yang punya keinginan kuat utk menjadi yang lebih baik di hadapan Allah. Semoga hidayah dan taufik Allah selalu menyertai engkau.. Selamat Berjuang..!!!

    ReplyDelete
  3. baca buku Rindu bau pohon Tin..
    best ..must read for people like us who will travel abroad

    kita dihantar oleh Allah ke sana bukan saja-saja
    nak jugak tahu bagaimana terseksanya di BTN

    ReplyDelete

mohon pandangan.