Thursday, March 12, 2009

Alhamdulillah..


Subhanallah.Alhamdulillah.Allahuakhbar.
maha suci Allah yang menyusun atur kehidupan setiap hamba-hambaNya.
Yang Maha mengetahui apa-apa yang tidak kita ketahui. Dan yang maha mengetahui lebih daripada apa yang kita ketahui.
Dialah Allah s.a.w, pencipta dan pengatur setiap kehidupan makhluk ciptaanNya.
Alhamdulillah. Hanya itu yang bisa saya zahirkan dengan ungkapan lidah. tak terdaya saya mencari kata-kata lain yang dapat menggambarkan perasan saya kini.. hanya Allah yang maha mengetahui..
hari ini, sebahagian sahabat-sahabat saya dari seluruh Malaysia, telah datang mengambil keputusan SPM. Saya dan peserta-peserta KIBAR yang lain agak terperanjat menerima tetamu yang melebihi sangkaan. Dengan bilik yang agak berselerak, keletihan jamuan semalam dan persiapan untuk Malam Palestin pada malam ini menyebabkan kami agak kucar kacir menjadi tuan rumah..maaf ya..(",)
berbalik ke tajuk asal, Alhamdulillah, Allah telah mengizinkan saya untuk mendapat 9A 1B dalam peperiksaan kali ini..6 A1 3 A2 1 B3..
meskipun kali ini slip peperiksaan saya telah tercalar dengan 1 B, namun, Alhamdulillah saya bersyukur kerana saya telah melakukan yang terbaik.. saya telah berusaha untuk meraih kecemerlangan demi kemuliaan Islam..saya telah melakukan apa yang saya terdaya..
Alhamdulillah, Allah telah menyusun kehidupan saya dari awal hingga kini dengan susunan yang maha indah..yang maha baik untuk diri saya..saya tahu itu..
Bukan maksud saya, yang maha baik itu kerana saya selalu cemerlang, tetapi saya tahu kecemerlangan saya itu kerana Allah tahu apa yang ada dalam hati saya, apa yang terpendam jauh di sudut naluri saya..Allah sang pencipta makhluk maha mengetahui apa yang terbaik untuk dunia dan akhirat setiap hamba ciptaanNya..
Saya yakin, Allah selalu hadiahkan saya apa yang tidak saya sangkakan saat saya merasakan bahawa hanya Allah tempat saya bergantung harap..hanya Allah tempat saya berlindung dan berserah diri.. hanya Allah tempat saya mengadu dan menangis hiba..saat itu petolongan Allah selalu saja meluncur datang..
Itulah Allah yang kaya dengan sifat pemurahNya, yang hebat dengan sifat pengasihNya..
Sesungguhnya telah tercatat bahawa saya akan mendapat 5A upsr, 9A pmr dan 9A1B spm....
Allah Maha Hebat...

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.