Sunday, April 24, 2011

Pilihan Raya PERMAI.


Semenjak seminggu lalu, rakyat PERMAI mula dipanaskan dengan bahang pilihan Raya bagi jawatan-jawatan AMT PERMAI sesi 2011/12. Dan saya turut tidak terkecuali dipeningkan dengan kehangatan pilihan raya ini.

Namun, tidak dinafikan rasa terhibur dengan suasana yang dicorakkan oleh mahasiswa mahasiswi yang semakin belajar untuk matang. Dan paling penting rasa bahagia apabila menyaksikan bi'ah mahabbah yang sedia ada kembali pulih setelah diuji sebentar oleh Allah. Semoga Allah terus melindungi hati-hati kita dalam berusaha untuk sama-sama menjadi kelompok mereka yang Allah redha, insyaAllah.

Sebelum itu, saya sekali lagi memohon maaf kepada semua, jika membuatkan antum tersinggung atau kecewa dengan sikap saya yang memilih untuk menarik diri setelah antum meletakkan harapan dengan pencalonan ini.

Mendapat banyak message bermula seawal nama-nama calon yang layak bertanding keluar di YG PERMAI dan FB JPR PERMAI. Mungkin kerana saya terus merespon untuk tarik diri. (walaupun ditolak permohonan tarik diri tersebut)

Tersentuh dengan keprihatinan antum. Terima kasih semua..

Tidak Menjadi Pemimpin bukan bermakna Tidak Memimpin.

Saya akui, rata-rata yang menghantar message dan bersemuka secara langsung, semuanya meletakkan harapan kepada pemilihan pemimpin yang "mempunyai fikrah macam anti" atau
"pemimpin yang setiap kali bertemu dengannya akan ada titipan kata-kata hikmah yang menyejukkan" atau "merupakan aset PERMAI yang tidak boleh disia-siakan" atau "mampu merancang dan bergerak secara konsisten" atau lain-lain.

Maaf. Tidak mampu menulis semua harapan mereka. Sungguh. Semoga Allah redha dengan diri saya dan kalian..

Sebelum itu, biar dijelaskan di sini, kerana antum semua telah tahu benar dengan nekad saya yang memang tidak mahu memegang apa-apa jawatan dalam AMT mahupun AMM PERMAI.

Sesungguhnya, tidak terlibat dalam kepimpinan yang mempunyai nama, tidak semestinya tidak menjadi pemimpin langsung. Bukan bermakna saya memilih untuk tidak bertanding ini menunjukkan bahawa saya menolak amanah yang telah Allah berikan.

TIDAK.

Tidak sama sekali. Malah, insyaAllah, jika saya tidak memegang apa-apa jawatan, saya akan mampu untuk lebih fokus ke arah amal Islami itu.

insyaAllah, Allah telah susunkan yang terbaik untuk saya dan kalian. Yakin yang Allah Lebih Maha Tahu menjangkaui semua apa yang kita jangkakan.

Pilihlah Calon Yang Benar-Benar layak.

Di sini, saya mengajak diri saya dan kalian, untuk bijak dalam memilih kepimpinan. Lantaran hal ini bukan perkara main-main, dan bukan perkara suka-suka. Tetapi perkara yang menentukan kemaslahatan semua. Kemaslahatan masyarakat PERMAI di masa hadapannya.

Semoga Allah mengurniakan kita kebijaksanaan dalam memilih dan terus kuat untuk sentiasa bersama mereka dalam perjuangan yang besar dan berat ini.

Dan saya sentiasa menyokong kalian,insyaAllah.. ^^.

Berkempen.

Memandangkan sudah memasuki fatrah berkempen, saya dengan ini berbesar hati untuk berkempen bagi pemilihan :

Ketua HELWAI: Siti Fatimah Binti Ismail.
Tim. Presiden MMY: Afifah Binti Hamdan.

Saya dengan hormatnya ingin memaklumkan bahawa sepanjang saya pernah menjalankan kerja dengan kedua-dua calon ini, saya dapat merasakan dan meyakini betapa mereka layak untuk memegang jawatan-jawatan tersebut. Allahu'alam..

PERMAI sentiasa dalam hati.

Semoga Allah sentiasa dalam gerak kerja kita insyaAllah.

Nurul Hasna' Binti Hazni.
Tahun 2,
Usul Fiqh.
Timb. Biro Tarbiyah,
Majlis Mahasiswa Yarmouk.
sesi 2010/11.

3 comments:

  1. Kak Hasna,buatlah group fan utk kak fatimah ismail

    ReplyDelete
  2. ali: tak pandai..^^.ali buatkanlah..boleh akak like..

    hatta: terima kasih kerana pandai main-main dengan hasna'.

    ReplyDelete

mohon pandangan.