Monday, February 14, 2011

Mengagumi mereka

Melihat pemuda beriman,

Dalam dunia yang kacau bilau,

Yang kadang-kadang aku sendiri

Selalu jatuh.

Membuatkan aku selalu tertanya,

Makhluk apakah mereka ini?

Malaikatkah?


Mengapa cinta mereka telalu tinggi

Hanya untuk Allah.

Mengapa mereka terlalu bersih

Sehingga kulihat mereka itu putih?


Ya Allah, aku mahu menjadi seperti mereka,

Bersihkan aku Allah.

Aku mahu seperti mereka,

Agar Engkau pandang aku seperti Engkau memandangkan mereka.

Jangan pernah tinggalkan aku Ya Allah.

Kerna jika saat itu datang,

Celakalah aku.

Tidak ada gunanya aku dihidupkan.


Allah,

Hati ini milikMu.

Lemahnya ia adalah ciptaanMu.

Justeru, kuatkan aku untuk menguatkan hatiku.

Agar selalu tunduk dan patuh

Hanya untukMu.


14Feb 2011

Bersama titik air yang mengalir dari mata.

Mengagumi pemuda rabbani seluruh dunia.

Nota:

Dalam melaksanakan amal Islami, kadang-kadang kita terlupa bahawa kita juga milik Allah. Kita asyik memikirkan tentang mereka, tentang bagaimana untuk menyelamatkan mereka dari kemurkaan Allah sehingga terlupa yang kita juga sentiasa dalam pemerhatian Allah.

Menjadi muslim rabbani itu tidak pernah mudah.Kerana syurga indah itu maharnya tinggi. Terlalu.

Takut amal itu dibaluti bersamanya kemaksiatan sehingga ketika dibawa kepada Allah untuk dihisab, ibadah itu hilang lantaran penuh tersalut hitamnya kemaksiatan kepada Allah. Takut. Takut. Teramat takut. Tetapi takut itu perlukan bukti.

Semoga Allah tidak pernah meninggalkan walau sesaat meski hanya sekerlip kerlipan mata.

*balik dari program rehlah ke Ma'rakah Yarmouk, semangat menulis. Tiba-tiba hilang, tidak sempat disavekan. Langsung mati semangat. =_=". Maaf semua..

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.