Monday, July 27, 2009

Selamat Hari Ulang Tahun Kelahiranmu ibu!


hadiah saya untuk ibu..

Semoga Allah selalu merahmati dan mencintai ..
Semoga Allah panjangkan dan memberkati usia ..
Semoga Allah tsabatkan hati dalam perjalanan panjang ini..
Semoga Allah menyatukan kita sebagai satu keluarga semula di sana..
Semoga Allah menguatkanku untuk menjadi seorang anak yang sentiasa cinta, rindu, sabar, rendah hati, taat, tidak membantah, memuliakan dan membahagiakan mak..

Allah Maha Hebat kerana telah menciptakan seorang manusia hebat seperti mak..
manusia yang tidak punya sesiapa dalam hidupnya selain daripada Allah..
manusia yang tidak pernah meletakkan pergantungannya selain dari Allah..
manusia yang bertanggungjawab mendidikku mengenal Sang Pencipta, mengenal setiap kekasih Allah, mengenal setiap huruf-huruf kalimah Allah dan yang akan pertama saya hujahkan di hadapan Allah sebagai manusia yang pertama mengenalkanku kepada cintaNya..
manusia yang selalu sabar memimpin tangan ini agar tidak tergelincir dari jalan yang telah Allah gariskan..

Dialah ibu, dialah bapa, dialah sumber inspirasi dalam jalan DnT selepas para anbiya', salafussoleh dan ulama' muktabar..
Sungguh.

Wahai yang Maha Mengetahui,
sesungguhnya Engkau sesekali tidak akan menguji apa yang tidak mampu kami hadapi maka Engkau Maha Mengetahui betapa aku cinta sama ibu dan dia adalah sebahagian daripada hidupku, maka janganlah Engkau pisahkan dia daripadaku ketika mana aku masih belum bisa hidup tanpanya. Aku redha Engkau mengambil ayah tetapi aku mohon panjangkanlah usia ibu kerana hanya dia anugerah agung yang telah Engkau berikan selepas anugerah Iman dan Islam..

Semoga cinta Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidup kita..

Selamat Hari Ulang Tahun ke 48 mak..



mak dan Thalhah di tepi pantai..

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.