Monday, September 20, 2010

sekadar coretan..


semoga baitul Dakwah ini menjadikan kita usrah yang sama di syurga nanti, ameen..
rindu semua..hu...T_T

Selesai sahur, sempat menunaikan 2 rakaat solat sunat sebelum tiba waktu Subuh tadi. Tidak dapat menahan air mata ketika merasakan betapa kerdilnya diri dalam pandangan Allah.

Sungguh. Kita hamba dan Dia Pencipta.

Apatah lagi sempat semalam melihat video 'tribute cinta untuk Ustaz Dahlan' susunan saudara Syah dan video arwahyarhamha Jannah Sani hadiah khas daripada sahabat-sahabat Kolej Mara Banting beliau. Terasa sungguh nyawa di pangkal kerongkong. Bila-bila masa sahaja akan diambil pulang.

Namun persoalannya, seni kematian yang bagaimana mahu kita ambil?

Yang biasa-biasa atau yang luar biasa?

Semoga Allah mentsabatkan hati-hati kita dalam kehidupan yang memilih dunia sebagai penjara. Bukan mudah. Benar. Bukan mudah.

Tapi tidak mahukah kita nikmat syurga yang kekal?

Saya pilih susah.

Alhamdulillah, saya selamat tiba semula di bumi Urdun ini pada 16 sept yang lalu setelah melalui pelbagai masalah yang hampir sahaja membuatkan saya tewas .

Walaupun berat untuk memilih, namun yang menguatkan saya adalah keyakinan bahawa jalan yang susah ini sahajalah yang membuatkan saya terlalu mudah bangun malam dan menangis dengan Allah.

Kepayahan, kesusahan, ujian yang bersamanya rindu, takut, risau dan sedih mendekatkan saya lebih kepada yang Maha Mendengar.

Meninggalkan ibu keseorangan bersama doa kesejahteraan dan tawakkal. Perbelanjaan yang mahal bersamanya ibrah penjimataan. Bahasa 'ammi yang lebih menguasai sehingga memeningkan. Dan segala kesukaran yang lain yang mematangkan.

Sungguh. Semoga Allah menguatkan.

Doakan saya teman..


*menghargai setiap detik kenangan di Malaysia..

*mak, doakan hasna'.. banyak-banyak..T_T

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.