Thursday, January 2, 2014

A New Step



When the love begins.
(insyaAllah ini adalah pertama dan terakhir saya kongsikan gambar perkahwinan kami. Semoga Allah lindungi dari rasa ingin menunjuk dan bermegah iAllah)


Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. (arRum: 21)

Saya dahulukan post pertama selepas pertukaran status ini dengan hebahan bahawa pada 30 November 2013 yang lalu, Alhamdulillah saya telah selamat dinikahkan dengan bekas tunang, Afiq Fawwaz Bin Ahmad Saleh, pelajar akhir jurusan perubatan di Jordan University of Science and Technology.

Segala puji bagi Allah yang Maha Menyusun atur kehidupan, Yang Maha Menciptakan makhluk berpasang-pasangan, Yang Maha Mempermudahkan, Yang Maha Meniliki cinta dan kasih sayang.

Terlalu banyak yang ingin dikongsikan tetapi jelas, saya masih merangkak untuk memulakan kembali penulisan setelah lama bercuti panjang.

Semoga kertas di alam maya ini tidak berhenti menulis. Semoga Allah terus menguatkan insyaAllah.

Pohon doa dari teman-teman. =)


No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.