Monday, June 1, 2009

laknat ke atas yahudi dan munafiq

Sejak akhir-akhir ini, saya perasan khabar dari Palestin tidak lagi wujud di dada-dada akhbar. Hairan. Mustahil tidak berlaku apa-apa. Saya turut tidak berkesempatan melihat berita-berita mengenai saudara-saudara kita di internet.

Sungguh.Khabar dari Palestin sunyi akhir-akhir ini. Dunia tampak tidak curiga. Tidak cuba untuk menyiasat. Tidak cuba untuk berprasangka. Disangka sudah amankah bumi Palestin ini?

Alhamdulillah ada yang menyedarkan saya pagi tadi. Hari-hari yang saya lalui dengan penuh harmoni dikejutkan dengan khabar celaka mengenai pengkhianatan sang munafiq di bumi Anbiya' sana. Munafiq membunuh saudaranya?!

Ya. Itu yang saya dengar dan saya terus membuka laman infopalestina. La haulawala quwwata illa billah hil'aliyyil'adzim..

Pengkhianatan besar yang telah dilakukan oleh sang munafiq terhadap saudaranya! Membunuh saudara seagama, sebangsa dan lebih-lebih lagi senegara di hadapan tentera yahudi!
Laknat Allah ke atas mereka. Laknat Allah ke atas mereka. Laknat Allah ke atas mereka.

Tentera Fatah di bawah arahan Mahmoud Abbas (semoga Allah memberikannya kesengsaraan) telah membuat kepungan terhadap tentera Hamas di Tebing Barat. Mereka meminta tentera Hamas menyerah diri namun dengan nama Allah tentera Hamas cuba untuk mempertahankan diri. Dan di hadapan tentera Zionis laknatullah berlakulah pertempuran sengit antara yang haq dan yang munafiq. 2 mujahid alQassam telah syahid iaitu Muhammad Saman, komander dan pembantunya Muhammad Yasin serta pemilik rumah Abdul Halim Basya. Manakala 3 ahli keluarga mujahid telah ditangkap.

Sebelum itu, tentera Fatah telah menangkap 4 ahli keluarga mujahid dan salah seorang ahli keluarga asSyahid Sheikh Ahmad Yasin untuk mendesak supaya mujahid Hamas tersebut menyerah diri tetapi ditolak.

Setakat ini menurut laporan infopalestina, sudah lebih 700 mujahid Hamas di dalam penjara Fatah di Ramallah. Kebanyakan yang ditangkap adalah mantan tahanan penjara Israel dan buruan zionis.

Terdapat satu kisah, semasa pasukan Abbas menyerbu rumah mantan tawanan Israel, Adnan Samarah di Thulkarem, beliau tidak ada di rumah. Tentera-tentera itu kemudian berkata kepada ayah Adnan, " Jika dia tidak menyerah diri maka 'mereka' akan membunuh ayahnya".

Apakah itu ucapan muslim kepada saudara muslimnya yang lain? Bukankah haq seorang muslim itu sepatutnya dijamin kesejahteraannya? Apatah lagi terhadap keluarganya.

Saya teringat hadis yang selalu diucapkan oleh Ustaz AMY yang mana mafhumnya berbunyi,
"Barang siapa yang membantu membunuh saudara muslimnya walaupun hanya dengan satu ayat, maka akan tertulis di dahinya tiada rahmat Allah ketika Hari Akhirat kelak". Na'uzubillah min zalik.

Bukankah janji Allah itu pasti? Apa yang berlaku di Palestin kini bukan sahaja membantu zionis malah mereka sendiri yang membunuh mujahid-mujahid dengan kedua tangan mereka.
Semoga laknat Allah ke atas mereka. Semoga laknat Allah ke atas mereka. Dan semoga laknat Allah ke atas mereka.

Ya Allah hancurkanlah kaum yahudi, munafiq dan musyrikin yang dzolim. Wahai Tuhan yang di tanganNya kerajaan langit dan bumi, sesungguhnya apa-apa yang berlaku di atas muka bumi ini semuanya di bawah pengetahuanMu, di bawah penyusunanMu. Maka ampunilah kami andai kerana kelalaiaan kami, kerana dosa-dosa kami, kerana kemewahan kami saudara-saudara kami diuji sedemikian rupa..Hanya kepada Engkau kami adukan kelemahan kami. Hanya kepada Engkau kami mohon kekuatan. Bantulah kami. Bantulah kami. Bantulah kami Ya Allah, pemilik setiap hati-hati kami.

Apakah yang akan saya jawap di muka pengadilan Allah nanti? Ketika saudara-saudara saya meminta bantuan, saya leka menonton televisyen. Senang dengan hiburan. Lalai dengan khayalan. Apakah sudah cukup sepotong doa tanpa penghayatan yang saya ucapkan setiap kali selepas solah sahaja?Atau sumbangan kuman kecil yang terus-terusan diingati?Cukupkah hanya dengan itu?

Saya tanya pada diri. Tahu jawapannya tidak cukup. Tetapi apa lagi yang telah saya lakukan?
Mengapa payah benar untuk menghadiahkan ingatan yang berterusan terhadap perjuangan mereka? Mengapa payah benar untuk merasai cemburu dengan kesyahidan yang telah mereka raih? Mengapa payah benar untuk saya istiqamah dalam keseriusan merasai kehilangan kegemilangan ummah?Mengapa payah benar untuk saya merasai kegentingan kehilangan Islam dalam masyarakat melebihi kerunsingan seorang ibu kehilangan anaknya?

Saya terus menerus menyoal pada diri. Tanpa pernah ada usaha untuk menyelesaikannya.

No comments:

Post a Comment

mohon pandangan.